اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 9
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 21400

جدیدترین و بهترین گوشی های مدل شیائومی 2021


جدیدترین و بهترین گوشی های مدل شیائومی 2021

بهترین گوشی شیائومی کدام است؟

برند شیائومی یکی از غول‌های جدید موبایل است. شیائومی با ارائه گوشی‌های پرچمدار بالارده و میان‌رده توانسته در مدت کمی با بهترین گوشی سامسونگ و بهترین گوشی هواوی رقابت کند. اما مهمترین مسئله‌ای که شیاومی را محبوب می‌کند، قیمت‌های ارزان نسبت به رقبا است. قیمت منصفانه و کیفیت محصولات، ۲ دلیل منطقی برای پیشرفت شیائومی است.

بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی 2021

بهترین گوشی دنیا و گوشی های پرچمدار توسط اپل، سامسونگ، هواوی و البته شیائومی ساخته می‌شوند. اگر یک پرچمدار می‌خواهید باید هزینه‌ زیادی بابت خرید گوشی بپردازید. تلفن‌های پرچمدار معمولاً با صفحه نمایش بزرگ، کیفیت ساخت عالی و آخرین ویژگی‌ها از جمله تشخیص چهره، شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و ضد آب بودن ارائه می شوند.

مزیت اصلی گوشی‌های پرچمدار، دوربین با کیفیت آن است. با وجود بسیاری از مدل‌ها که از چندین لنز بهره می برند؛ از جمله تله و فوق العاده عریض، می‌توانید به راحتی عکس‌هایی با کیفیت عالی بگیرید.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

گوشی شیائومی Mi 10 5G



مشخصات محصول

ابعاد: 30.5x74.8x9 میلی متر
پردازنده مرکزی: Octa-Core Kryo 585 CPU
حافظه داخلی: 256 گیگابایت
رم: 8 گیگابایت فناوری
صفحه نمایش: Super AMOLED
دوربین: 108 مگاپیکسل

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


گوشی شیائومی Mi 10 طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد. قاب پشت و جلو این گوشی از جنس شیشه بوده و فریم آلومینیومی دارد. این گوشی از نسل جدید اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش دستگاه رزولوشن بالایی دارد. در اندازه‌ی 6.67 اینچی صفحه نمایش، حدود 386 پیکسل جای می‌گیرد.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین شامل 4 دوربین با کیفیت در پشت گوشی است که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسل است. قابلیت بهترین دوربین گوشی شیائومی به همینجا ختم نمی‌شود و دوربین چهارگانه آن عکس‌هایی با کیفیتی ثبت کرده و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 8K نیز ضبط کند. دوربین سلفی نیز کیفیت بسیار خوبی دارد و سنسور آن 20 مگاپیکسل است.

یک گوشی پرچمدار عالی از نظر صفحه نمایش و پردازنده

گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G



مشخصات محصول

ظرفیت: 256 گیگابایت
نمایشگر: 6.47 اینچ (2400 × 1080 پیکسل)
دوربین: ۴۸۸۲۲ مگاپیکسل
سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
رم: 8 گیگابایت
باتری: 4160 میلی آمپر
اندروید: ۱۰

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G از فرم آلومینیومی و بدنه شیشه‌ای استفاده می‌کند. نکته منفی: جای اثر انگشت روی بدنه گوشی می‌ماند که شاید چندان خوشایند نباشد. طراحی این گوشی شبیه به مدل mi note 10 lite است با این تفاوت که بیرون‌زدگی دوربین این گوشی کمتر است. در ادامه به صفحه نمایش AMOLED 6.47 اینچی که نقطه قوت این محصول است می‌رسیم. رزولوشن 2400 × 1080 پیکسلی کیفیت تصاویر را بسیار بالا می‌برد.

و اما باتری 4160 میلی آمپری قطعا نقطه ضعف این محصول خواهد بود چرا که نسبت به رقبای خود میزان کمتری شارژ نگه می‌دارد. ولی با وجود آداپتور ۲۰ واتی فست شارژ، سریع شارژ می‌شود. حسگر اثر انگشت با کارایی معمولی و تشخیص چهره ۲ بعدی معمولی نیز در بخش امنیت گوشی فعالیت می‌کنند.

در بخش دوربین نیز شاهد ۴ ماژول دوربین با کیفیت معمولی و البته رضایت بخش هستیم. این گوشی از تراشه Snapdragon 765G استفاده می‌کند که در کنار رم ۸ گیگابایتی بسیار قدرتمند عمل خواهد کرد.

بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی و فیلمبرداری

گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro



مشخصات محصول

ظرفیت: 256 گیگابایت
نمایشگر: 6.47 اینچ (1080x2340 پیکسل)
دوربین: 108/12/5/20/2 مگاپیکسل
سلفی: 32 مگاپیکسل
رم: 8 گیگابایت
باتری: 5260 میلی آمپر
اندروید: ۹

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


شیائومی Mi Note 10 Pro یکی از بهترین گوشی هایی است که عظمت شرکت شیائومی را به رخ رقبا می‌کشد. شیائومی Mi Note 10 Pro یک گوشی میان‌رده با اسنپدراگون 865G به حساب می‌آید. در مورد شیائومی Mi Note 10 Pro باید گفت که دوربینی 108 مگاپیکسلی است که روی آن، یک گوشی موبایل نصب است. گوشی A80 سامسونگ را می‌توان رقیب این مدل دانست، اما این محصول از نظر دوربین، از نظر باتری و هم از نظر سخت افزار نسبت به A80 برتری دارد.

شیائومی Mi Note 10 Pro دارای ۳ دوربین پشت و یک دوربین سلفی است که روی هم ۳۹ مگاپیکسل کیفیت دارند. باتری 4500 میلی آمپری، نمایشگر تمام قاب، فریم آلومینیومی و اندروید ۹ از مشخصات Mi Note 10 Pro هستند.

بهترین گوشی های میان رده شیائومی 2021

اگر نمی‌خواهید با تلفن هوشمند خود عکس بگیرید خرید گوشی‌های میان رده با قیمت مقرون به صرفه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. گوشی‌های میان رده صفحه نمایش با کیفیت، باتری مناسب و ویژگی‌های منحصر به فرد با قیمت مناسب دارند.

بهترین گوشی میان رده شیائومی از نظر سخت افزار

گوشی شیائومی Poco F3 5G



مشخصات گوشی

چیپست: Snapdragon 870 5G
رم: ۸
نمایشگر: AMOLED
حافظه داخلی: ۲۵۶
دوربین: 48 - 8 - 5 مگاپیکسل
سلفی: 20 مگاپیکسل
باتری: 4520 میلی آمپر بر ساعت
اندروید: ۱۱

پوکو اف ۳ یکی از زیباترین و خوش دست ترین گوشی های شیائومی است که قطر کمی دارد. در طراحی این گوشی شاهد سه طیف رنگی در قاب پشتی، یک عدد فلش، یک سنسور نور سنج، سه عدد لنز و میکروفون هستیم.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی حدود ۸۵ درصد پنل جلو را به خود اختصاص داده است. در Poco F3 یک نمایشگر آمولد ۱۲۰ هرتزی با قابلیت پشتیبانی از محتوای HDR10+ را خواهید دید. نکته جذاب نمایشگر تغییر از ۱۲۰ هرتز به ۹۰ و ۶۰ هرتز برای کاهش مصرف باتری است. در بخش باتری شاهد باتری ۲۵۲۰ میلی آمپر ساعت هستیم که عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد.

این محصول دارای سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، و ۵ مگاپیکسلی ماکرو است. عملکرد دوربین عکاسی و فیلمبرداری کاملا معمولی است.

بخش جذاب این گوشی جایی است که شاهد چیپست اسنپدراگون 8705G هستیم. ترکیبت این چیپست با نرم افزار اندروید ۱۱ و می آی یو آی ۱۲.۵ بسیار هوشمندانه است.

قاتل پرچمدار و مناسب برای فیلمبرداری

گوشی شیائومی Mi 10T Pro



مشخصات گوشی

چیپست: Snapdragon 865
رم: ۸
نمایشگر: IPS LCD
حافظه داخلی: ۲۵۶
دوربین: ۱۰۸ و ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی
سلفی: ۲۰ مگاپیکسلی
باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
اندروید: ۱۰

در طراحی Mi 10T Pro شاهد ۳ دوربین، یک سنسور نور سنج و فلش در قاب پشتی هستیم. قاب پشتی از جنس شیشه و فریم نیز از جنس آلومینیوم است. پنل جلو از جنس فلت و ۸۵ درصد صفحه را به خود اختصاص داده است.

پنل IPS این گوشی نرخ تازه سازی 144 هرتزی دارد که در گوشی های پرچمدار دیده می‌شود. همچنین قابلیت پشتیبانی از HDR10+ تاثیر بسیاری بر کیفیت نمایش تصاویر دارد.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی با آداپتور فست شارژ ۳۳ واتی همراه است. این مقدار باتری تقریبا یک روز کامل شما را همراهی خواهد کرد. حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره ۲ بعدی نیز عملکرد سریع و قابل قبولی دارند.

گوشی Mi 10T Pro شیائومی دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f1.7 است که کیفیت خوبی دارد. کیفیت عکاسی رضایت بخش است اما فیلمبرداری با این گوشی بسیار عالی است. شیائومی در قسمت سخت افزار از اسنپدراگون ۸۶۵ و رم ۸ گیگابایت استفاده می‌کند. این مشخصات برای کارهای سنگین و بازی مناسب است.

یک گوشی میان رده شیائومی با دوربین پاپ آپ

گوشی شیائومی Poco F2 Pro



مشخصات محصول

ابعاد: 163.3x75.4x8.9 میلی متر
پردازنده مرکزی: Kryo 585 + Triple-Core Kryo 585 + Quad-Core Kryo 585
حافظه داخلی: 128 گیگابایت
رم: 6 گیگابایت
فناوری صفحه نمایش: Super AMOLED

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


گوشی شیائومی Poco F2 مجهز به یک صفحه نمایش با کیفیت 6.67 اینچی است. صفحه نمایش گوشی به طور کامل قاب جلویی را در برگرفته است. پوشش Gorilla Glass 5 از صفحه نمایش در برابر ضربه محافظت می‌کند. گوشی سامسونگ note 10 lite رقیب این گوشی است اما این محصول از خیلی جهات عملکرد بهتری دارد.

چهار دوربین در قاب پشتی دیده می‌شود. این دوربین چهارگانه شامل شامل یک لنز عریض با رزولوشن 64 مگاپیکسل، یک لنز تله فوتو ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن 13 مگاپیکسل و یک سنسور عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل می‌باشد. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این گوشی نیز تصاویر با کیفیت به ثبت می‌رساند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری

گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro



مشخصات محصول

ابعاد: 165.8x76.7x8.8 میلی متر
پردازنده مرکزی: Dual-Core Kryo 465 Gold + Hexa-Core Kryo 465 Silver CPU
حافظه داخلی: 128 گیگابایت
رم: 6 گیگابایت
فناوری صفحه نمایش: IPS
باتری: 5020 میلی آمپر

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


گوشی شیائومی مدل Redmi Note 9 Pro یک صفحه نمایش 6.67 اینچی مجهز به پنل IPS دارد. Corning Gorilla Glass 5 به کار رفته در طراحی ساخت، این گوشی را در برابر ضربه بسیار مقاوم کرده است. دوربین چهارگانه، در قاب پشتی تعبیه شده است. این دوربین چهارگانه شامل لنز عریض 64 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت 5 مگاپیکسل و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی می‌باشد.

دوربین سلفی در قسمت جلو قرار گفته و 16 مگاپیکسلی می‌باشد. بهترین گوشی ردمی مجهز به یک باتری 5020 میلی آمپر ساعتی است که با استفاده از شارژر 30 واتی به راحتی شارژ می‌شود. لازم به ذکر است که حسگر اثر انگشت در لبه کناری دستگاه قرار گرفته است.

گوشی شیائومی Redmi Note 9S



مشخصات محصول

ابعاد: 165.8x76.7x8.8 میلی متر
پردازنده مرکزی: Dual-Core Kryo 465 Gold + Hexa-Core Kryo 465 Silver CPU
حافظه داخلی: 128 گیگابایت
رم: 6 گیگابایت
فناوری صفحه نمایش: IPS
باتری: 5020 میلی آمپر

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


این مدل از گوشی شیائومی طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد. صفحه نمایش 6.67 آن مجهز به پنل IPS است که تصاویری با کیفیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر و قاب این گوشی با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 5 پشتیبانی می‌شود. در نتیجه گوشی در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالایی خواهد داشت.

چهار دوربین در قسمت پشت گوشی قرار دارد. این دوربین چهارگانه شامل سنسور 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی، 5 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی که تصاویری با کیفیت بالا به ثبت می‌رساند. دوربین سلفی گوشی Redmi Note 9s 16 مگاپیکسلی بوده و عکس‌های سلفی با کیفیتی ثبت می‌کند.

بهترین گوشی های شیائومی برای بازی

شرکت شیائومی یکی از بهترین تولیدکننده‌های گوشی گیمینگ است. در ادامه چند نمونه از بهترین مدل های موجود در بازار را معرفی می کنیم.

گوشی شیائومی Black Shark 4



مشخصات گوشی

چیپست: Snapdragon 870 5G
رم: 12 گیگابایت
نمایشگر: 6.67 اینچی (Super AMOLED)
حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت
دوربین: ۴۸ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی
سلفی: ۲۰ مگاپیکسلی
باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
اندروید: ۱۱

گوشی بلک شارک ۴ بهترین گوشی گیمینگ شیائومی است. این محصول از نمایشگر سوپر امولد با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند. پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ در کنار رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، این گوشی را به یک گزینه عالی برای انجام بازی های سنگین تبدیل می کند.

مهمترین و جذابترین نکته در مورد این گوشی آداپتور ۱۲۰ واتی آن است که در ۱۵ دقیقه باتری را فول شارژ می‌کند.

گوشی شیائومی POCO X3



مشخصات محصول

ابعاد: 165.3x76.8x9.4 میلی‌متر
پردازنده مرکزی: Dual-Core Kryo 470 Gold + Hexa-Core Kryo 470 Silver
حافظه داخلی: 128 مگابایت
رم: 6 گیگابایت
فناوری صفحه نمایش: IPS

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO X3 مجهز به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل است. این گوشی طراحی زیبا و امکانات فوق‌العاده‌ای داشته و برای عکاسی، بازی و ... مناسب است. فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده و جنس قاب جلویی از شیشه است. در قسمت جلوی و روی صفحه نمایش یک بریدگی کوچک قرار دارد که محل قرار گیری دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی می‌باشد.

در قاب پشتی 4 دوربین قرار دارد. این دوربین چهارگانه شامل دوربین اول از نوع عریض، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و حسگر عمق می‌باشد. این دوربین می‌تواند تصاویر HDR، پانوراما و ... ثبت کند. فیلمبرداری با رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه با استفاده از این دوربین امکان پذیر است.

گوشی گیمینگ شیائومی مخصوص بازی های سطح بالا است. گیمرها از شیائومی مدل POCO X3 بسیار استقبال می‌کنند. اما برندهای دیگری مانند هواوی، مدل‌های ارزانتری تولید می‌کنند.

بهترین گوشی های شیائومی ارزان قیمت (پایین رده)

خرید گوشی‌های پایین رده کمی سخت‌تر است. چرا که طیف وسیعی از این گوشی‌ها در بازار وجود دارد. نمی‌توان گفت که همه گوشی‌های پایین رده مناسب هستند اما مدل‎های خوب هم در بین این محصولات پیدا می‌شود. این گوشی‌ها طراحی و ساختاری ساده دارند. با این حال هنوز می‌توانید گوشی‌های پایین رده با دوربین و باتری باکیفیت پیدا کنید.

گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro



مشخصات محصول

ظرفیت: ۱۲۸ گیگابایت
نمایشگر: 6.53 اینچی (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰)
دوربین: 64، 8 و 2 مگاپیکسلی
سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
باتری: 4500 میلی آمپر
رم: 6 گیگابایت
اندروید: ۹

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro یکی از پرفروش‌های شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۹ است. گوشی ردمی نوت 8 پرو یک کنسول بازی در دنیای موبایل به حساب می‌آید. شیائومی Redmi Note 8 Pro برتری خود را در زمینه گیمینگ در تست هم ثابت کرده و امتیاز بالایی دریافت کرده است.

دوربین اولترا واید، لنز ماکرو و دوربین عکاسی در عمق به همراه دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به شما امکان ثبت هر نوع شاتی را می‌دهند. با امکاناتی که شیاومی ردمی نوت 8 در اختیار شما می‌گذارد، هیچ گوشی دیگری در این رنج قیمت پیدا نخواهید کرد. نمایشگر فول اچ دی پلاس Redmi Note 8 Pro توانایی ارائه ۱۶ میلیون رنگ را دارد.

گوشی A50 به عنوان رقیب این مدل در بازار وجود دارد. اما این محصول از نظر پردازش، از نظر دوربین و از نظر طراحی نسبت به A50 سامسونگ برتری دارد. ولی از نظر باتری و صفحه نمایش، هم ردیف با A50 است. در برند هواوی گوشی P30 LITE و در خود شیایومی نیز گوشی CC9 رقبای دیگر Redmi Note 8 Pro هستند. در مجموع این محصول از تمام رقبا عملکرد بهتری دارد.

گوشی شیائومی Redmi Note 8



مشخصات محصول

ظرفیت: 64 گیگابایت
نمایشگر: 6.3 اینچ (1080*2340)
دوربین: 48، 8 و دو دوربین 2 مگاپیکسلی
سلفی: ۱۳ مگاپیکسلی
باتری: 4500 میلی آمپر
رم: 4 گیگابایت
اندروید: ۹

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


گوشی شیائومی Redmi Note 8 یک نمونه خوش ساخت با طراحی زیبا است که مورد پسند خریداران قرار گرفته است. دوربین اصلی ۴۸ و سلفی ۱۳ شیائومی ردمی نوت 8 را به گزینه خوبی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. اگر پول ردمی نوت ۸ پرو را ندارید بهتر است Redmi Note 8 را انتخاب کنید. این دو مدل به جز قیمت، چندان تفاوتی ندارند.

اگر به بازی با گوشی علاقه دارید شیائومی Redmi Note 8 و نوت تی، ۲ گزینه عالی به حساب می‌آیند. یک نمایشگر فول اچ دی پلاس گوشی شیائومی Redmi Note 8 را نزد گیمرها محبوب‌تر می‌کند. البته باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری نوت ۸ تی هم به کارایی گوشی افزوده است. گوشی A30 سامسونگ به عنوان رقیب این گوشی در بازار وجود دارد. این محصول از نظر دوربین بسیار بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

به دنبال جدیدترین مدل گوشی شیائومی هستید؟

به گوشی قدیمی خود نگاه کنید تا بفهمید که آیا دوران اوج دستگاه تمام شده است یا خیر. در این مطلب قصد داریم به سه فاکتور مهم اشاره ‌کنیم. در صورت وجود این سه فاکتور، خرید یک گوشی جدید عاقلانه به نظر می‌رسد.

تلفن فعلی شما مشکل ایجاد می‌کند؟

در صورتی که نمایشگر گوشی شکسته یا ترک خورده باشد و یا باتری گوشی دوام کافی را نداشته باشد به راحتی می‌توانید آن‌ها را جایگزین کنید. اما در صورتی که سیستم عامل گوشی آپگرید شود عملکرد آن بسیار کند خواهد شد. در این صورت به یک گوشی جدید احتیاج خواهید داشت، امکان بروز خرابی‌های مکرر، خالی شدن باتری و پاسخ‌های کند در این زمان بسیار است.

گزینه‌های مورد نظر خود را در سیستم عامل در نظر بگیرید

همه تلفن های هوشمند از قابلیت مرور وب و اجرای برنامه ها، مدیریت ایمیل های شخصی و اداری و تسهیل کار با شبکه‌های اجتماعی برخوردار هستند. در صورتی که گوشی شما سیستم عامل قدرتمندی داشته باشد می‌توانید این کارها را به راحتی انجام دهید.

سیستم عامل بر انتخاب برنامه‌ها نیز تاثیر میگذارد، برنامه‌های بسیار مشهوری مانند Facebook ، Google Maps و Spotify در چندین سیستم عامل در دسترس هستند. اکثر مردم نیز تمایل دارند از سیستم عامل قدیمی خود استفاده کنند. اما بهتر است بدانید تغییر سیستم امکانات جدیدی برای شما به ارمغان می‌آورد که از آنچه دارید بسیار جذاب‌تر است.

در صورت استفاده مداوم از اینترنت گوشی به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟
اگر به جای لپ تاپ از اینترنت گوشی استفاده می‌کنید بهتر است یک مرورگر خوب روی گوشی نصب کنید. در صورتی که علاقه دارید در YOUTUBE فیلم تماشا کنید یا می‌خواهید قبل از به اشتراک گذاشتن عکس، آن را به صورت آنلاین ویرایش کنید اندازه صفحه (بیش از 5 اینچ) و وضوح تصویر (حداقل HD) از جمله فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید.

دریافت و پوشش سیگنال
دریافت سیگنال شبکه نیز فاکتوری مهم برای استفاده روزمره از تلفن هوشمند است، اگرچه اکثر ما از Wi-Fi و Hotspot برای برقراری ارتباط از طریق شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم. اما برای برقراری تماس تلفنی و یا استفاده از اینترنت خط تلفن لازم است یک گوشی با آنتن دهی فوق‌العاده انتخاب کنیم.

اینترنت 4G یا LTE یک استاندارد بی‌سیم برای دریافت سریعتر و بهبود عملکرد آنلاین تلفن همراه شماست. پوشش 4G در حال بهبود است، ترکیب آن با نسل جدید اینترنت همراه 5G پهنای باند بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین گوشی موبایل

کیفیت تصاویر در تلفن هوشمند فقط به رزولوشن گوشی بستگی ندارد بلکه توانایی دوربین برای ثبت تصاویر در شرایط نوری مختلف نیز در این امر دخالت دارد.
اگر از تلفن خود به عنوان دوربین استفاده می کنید، شاید بهتر باشد به دنبال مدلی با دکمه اختصاصی دوربین باشید نه اینکه مجبور شوید از طریق سیستم منو عکس سلفی و ... ثبت کنید.
هنگام عکاسی با تلفن همراه، به ویژه هنگامی که نور موجود خیلی خوب نیست، یک فلاش LED نیز می تواند بسیار مفید باشد.
دوربین سلفی با کیفیت نیز به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر سلفی عالی ثبت کنید و یا هنگام برقراری تماس تصویری، تصاویر با کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

عمر باتری

تمام کاربران تلفن‌های هوشمند، از اینکه نمی‌تواننند یک روز کامل بدون شارژ کردن گوشی از آن استفاده کنند، گله دارند. اما فراموش نکنید که هر چه نمایشگر یک گوشی هوشمند بزرگتر باشد، عمر باتری نیز کمتر می‌شود. ظرفیت باتری را برای گوشی مورد علاقه خود بررسی کنید و آن را با موبایل دیگری با صفحه نمایش مشابه مقایسه کنید. به طور کلی ظرفیت بالاتر باعث ماندگاری بیشتر باتری می شود.

سایر امکاناتی که هنگام خرید گوشی موبایل باید به آن توجه کنید

(WB-AMR)
Wideband Adaptive Multi-Rateهمچنین به عنوان HD Voice شناخته می شود، یک فناوری گفتاری است که باعث شفاف سازی و کاهش نویز پس زمینه می‌شود.

اتصال به اینترنت
اگر می خواهید از تلفن همراه خود به عنوان مودم Wifi یا بلوتوث استفاده کنید یا اگر اتصال اینترنتی WLAN دارید، می توانید از مزایای Hotspot شخصی استفاده کنید. در واقع با Hotspot می‌توانید اینترنت را با سایر دستگاه‌های خود مثل لپ تاپ و تبلت به اشتراک بگذارید. در صورتی که به wifi دسترسی نداشته باشید این ویژگی بسیار مفید خواهد بود.

صفحه کلید QWERTY
این کیبورد، به صورت صفحه کلید مجازی در اکثر صفحه های لمسی گوشی‌های هوشمند در دسترس می‌باشد. صفحه کلید فیزیکی اکنون بسیار نادر است.

حالت پرواز
Flight mode یا حالت پرواز یک ویژگی بسیار مفید است که آنتن و اینترنت تلفن همراه شما را خاموش می کند. در این صورت دستگاه به یک پخش کننده موسیقی یا فیلم تبدیل می‌شود تا در هنگام پرواز نیازی به خاموش کردن آن نباشد. اکثر تلفن‌های هوشمند جدید این ویژگی را دارند.

GPS
در حالی که اکثر تلفن‌های هوشمند از نقشه آنلاین مانند Google Maps پشتیبانی می کنند، یک تراشه اختصاصی GPS با استفاده از یک برنامه ناوبری آفلاین به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به استفاده از اینترنت تلفن بفهمید دقیقا کجا هستید.

نوع اتصال هدفون
یک گوشی هوشمند با جک 2.5 یا 3.5 میلی متری به شما این امکان را می‌دهد که از یک هدفون استاندارد برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. برخی از جدیدترین تلفن‌های هوشمند آیفون و آندروید دیگر جک هدفون 3.5 میلی متری را ارائه نمی‌دهند.
مدل های آیفون اپل از آیفون 7 به بالا و همچنین جدیدترین تلفن های همراه Google Pixel شما را مجبور می کنند که از هدفون بی سیم یا از یک دانگل ظریف برای اتصال هدفون مورد علاقه خود استفاده کنید.

کارت حافظه
تلفن های همراه با شیار کارت حافظه ظرفیت تلفن همراه برای ذخیره عکس ها، فیلم ها و موسیقی را بیشتر می‌کند.

قبل از خرید گوشی شیائومی



در حال حاضر از چه دستگاهی استفاده می کنید؟

IOS و اندروید دو گزینه مهم و پرطرفدار تلفن‌های هوشمند هستند. در حال حاضر از چه چیزی استفاده می کنید؟ آیا می‌خواهید آن را تغییر دهید؟
اگر بین اپل (IOS) و Android تغییر ایجاد کنید، باید برنامه هایی را که دارید دوباره دانلود کرده و یا احتمالاً دوباره خریداری کنید. در هر صورت برای تعویض تلفن همراه، هر دو سیستم عامل روشی برای کپی کردن تمام داده‌های شما مانند عکس‌ها از یک تلفن قدیمی به تلفن جدید دارند. شاید کمی طول بکشد اما از انتقال دستی داده‌ها بسیار آسان‌تر است.

قبل از خرید تلفن همراه جدید به این توجه کنید که از کدام ویژگی تلفن فعلی خود ناراضی هستید. در این صورت به راحتی می‌توانید تلفن جدید خود را با توجه به ویژگی‌هایی که در نظر دارید خریداری کنید.

گوشی موبایل را برای چه کارهایی لازم دارید؟

قبل از خرید موبایل، باید بدانید که آن را تنها برای کارهای ساده مثل فرستادن پیام و زنگ زدن می‌خواهید یا دوست دارید اکثر کارهای حرفه‌ای را با گوشی خود انجام دهید؟ پیشنهاد می‌کنیم که دستگاهی با عملکرد سریع انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید از دستگاه خود نهایت استفاده را ببرید.

فضای ذخیره سازی برای اکثر کاربران مسئله بزرگی است. در حالی که 64 گیگابایت برای کاربرانی که استفاده کمی از دستگاه دارند مناسب است، ممکن است برای افرادی که زیاد عکس می‌گیرند گزینه خوبی نباشد. حتی برنامه‌هایی که روی دستگاه نصب می‌کنید، می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. بنابراین به این مورد نیز توجه کنید.

خوشبختانه سرویس های پخش موسیقی مانند Spotify به شما این امکان را می‌دهد بدون اشغال کردن فضای ذخیره‌سازی به موسیقی دلخواه خود گوش دهید. اگر می‌خواهید از دستگاه خود در شرایط مختلف استفاده کنید بهتر است به دنبال دستگاهی با مقاومت بالا باشید. این روزها بیشتر محصولات در برابر آب، رطوبت و ضربه مقاومت بالایی دارند. اگر به نقاشی و یادداشت برداری با تلفن همراه علاقه دارید به دنبال مدلی همراه با قلم مانند سری Samsung Note باشید.

چرا گوشی‌های شیائومی ارزان هستند؟

شرکت شیائومی به سختی تلاش می‌کند تا هزینه‌های خود را پایین نگه دارد. همانطور مدیر عامل شیائومی بارها گفته است: استراتژی آنها ساخت محصولاتی با حاشیه سود اندک (حدود ۵ تا ۱۰ درصد) است و با این روش خریداران از یک گوشی باکیفیت استفاده می‌کنند و آنها هم فروش خود را افزایش می‌دهند.

گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ؟

می‌توان گفت به نوعی، شیائومی با در پیش گرفتن استراتژی سامسونگ در کپی کردن اپل، به سرعت تبدیل به سامسونگ جدید شده است. اما شیائومی این کار را بهتر از سامسونگ انجام می‌دهد زیرا تلفن‌های جذاب را با کیفیت ساخت بهتر و با قیمتی ناچیز به فروش می‌رساند.

گوشی شیائومی بهتره یا هواوی؟

هواوی در انتقال سریع محصولاتش به بازار جهانی بهتر عمل کرده و بخش بزرگی از بازار جهانی را در دست دارد. همین موضوع باعث شده که بسیاری از مردم هواوی را بهتر از شیائومی بدانند. اما قطعا شرکت شیائومی در حال پیشروی به بازارهای جهانی است.

گوشی شیائومی خوبه؟

شیائومی متخصص گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی است. برند شیائومی از طرف منتقدین و خریداران نیز مورد استقبال قرار گرفته است. محصولات این شرکت همچنین به داشتن طراحی شبیه به دستگاه های اپل معروف هستند. گوشی‌های شیائومی علی رغم قیمت کم، نسبتاً قدرتمند هستند.

آیا ردمی همان شیائومی است؟
برند Redmi یک برند فرعی و زیر مجموعه شرکت شیائومی است. ردمی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به یک مارک جدا از شیائومی تبدیل شد. ردمی گوشی‌های میان‌رده و سطح متوسط را تولید می‌کند در حالی که خود شیائومی گوشی‌های پرچمدار سری Mi را تولید می‌کند.

جمع بندی

سخن گفتن از بهترین گوشی شیائومی نیاز به به روز بودن دارد؛ چرا که شرکت شیائومی خیلی سریع مدل‌های جدید را عرضه می کند. در بازاری که شرکت‌های دیگر به فکر گرفتن پول برند خود هستند، شرکت شیائومی به فکر عرضه محصولات ارزان و با کیفیت است. با سرعتی که شرکت شیائومی به پیش می‌رود چندان دور از ذهن نیست که به ابرقدرت دنیای موبایل تبدیل شود.

در این مقاله از بهترین مدل شیائومی یعنی شیائومی Mi Note 10 Pro (می نوت ۱۰ پرو) تا ارزان‌ترین مدل شیائومی یعنی شیائومی Redmi 8A معرفی شده است. گوشی‌های شیائومی انتخاب خوبی هستند؛ به خودتان سخت نگیرید؛ مناسب با بودجه‌ای که دارید خرید کنید.

  انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 323

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی حقوق این وب سایت برای موزیکال سنتر محفوظ است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما