اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 21405

معرفی مناسب ترین گوشی تا ۵ میلیون تومان (مرداد ماه 1400)


معرفی مناسب ترین گوشی تا ۵ میلیون تومان (مرداد ماه 1400)

در این مطلب ۶ گوشی تا ۵ میلیون تومان برتر را بر اساس قدرت سخت‌افزار، دوربین، کیفیت نمایشگر و شارژدهی معرفی می‌کنیم تا بهترین مدل را بر اساس اولویت‌ها و نیازتان انتخاب کنید.


منویاب، راهنمای خرید گوشی تا ۵ میلیون تومان را برایتان آماده کرده که در آن بهترین گزینه‌های ممکن از نظر توان پردازش، کیفیت نمایشگر، دوربین و میزان شارژدهی معرفی شده‌اند. در صورتی که قصد خرید مدل‌های گرانتر را هم دارید می‌توانید نگاهی به فهرست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان داشته باشید.

در معرفی هر موبایل به مزایای اصلی آن اشاره کرده‌ایم تا انتخاب مدل مناسب برایتان آسان شود. همچنین در هر بخش گوشی‌ها صرفا بر اساس قیمت مرتب شده‌اند و انتخاب مدل مناسب باید بر اساس نیازها و اولویت‌های خودتان صورت بگیرد. در نهایت از معرفی مدل‌های ناشناسی که از نظر پشتیبانی و تعمیر با مشکل مواجه هستند، صرفنظر شده است.

راهنمای خرید موبایل تا ۲ میلیون تومان

جی‌پلاس Q10



مزایا: سخت افزار قوی، اسکنر اثر انگشت


  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


در بازه تا ۲ میلیون تومان گوشی‌ اندرویدی کارآمدی پیدا نمی‌کنید و تفاوت موبایل‌های این رده با رده ۳ میلیون چشمگیر است اما اگر امکان صرف هزینه بیشتر را ندارید جی‌پلاس Q10 به مراتب از مدل‌های دیگر قوی‌تر است.

این گوشی که توسط برندی ایرانی تولید شده، با تکیه بر چیپست ۴ هسته‌ای مدیاتک هلیو A22، رم ۳ گیگابایتی ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی توانایی اجرای اکثر برنامه‌های پرکاربرد و حتی برخی بازی‌ها را دارد.

نمایشگر ۶.۲۶ اینچی جی پلاس Q10 از نوع IPS بوده و وضوح مناسبی دارد. دوربین دوگانه‌ T10 با سنسورهای واید ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کند. اسکنر اثر انگشت هم قابلیت دیگری است که در مدل‌های هم قیمت این گوشی خبری از آن نیست.

اگر با بودجه ۲ میلیون به دنبال خرید موبایلی هستید که برندی معروف داشته باشد، بهترین گزینه گلکسی A01 Core است اما باید بدانید که تنها ۱ گیگابایت رم دارد، پردازنده آن ۴ هسته‌ای است و خبری از اسکنر اثر انگشت و دوربین دوگانه هم نیست.

راهنمای خرید موبایل تا ۳ میلیون تومان

گلکسی A02S



مزایا: پردازنده قوی، دوربین سه‌گانه، باتری قدرتمند

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


بهترین‌ گوشی‌ در این رده قیمتی از نظر سخت‌افزار، نمایشگر، باتری و دوربین گلکسی A02S است. نمایشگر ۶.۵ اینچی این موبایل از نوع IPS است و رزولوشن قابل قبول ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد که محتوا را با دقتی قابل قبول به تصویر می‌کشد.

این موبایل از نظر سخت‌افزاری به پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۵۰ مجهز شده و در کنار آن نیز ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد که قدرت کافی برای اجرای اپ‌های پرکاربرد مثل اینستاگرام و واتساپ را فراهم می‌کند.

گلکسی A02S یکی از معدود موبایل‌های زیر ۳ میلیون با دوربین سه گانه است. این دوربین شامل سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج می‌شود. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم درون بریدگی نمایشگر قرار گرفته است.

مهمترین مزیت این موبایل اقتصادی جدای از سخت‌افزار و دوربین باتری قدرتمند ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی است که با شارژ سریع ۱۵ واتی سازگاری دارد. در نهایت باید به اسکنر اثر انگشت فیزیکی اشاره کرد که امنیت بیشتری را برای شما فراهم خواهد کرد.

نوکیا ۳.۴



مزایا: طراحی به‌روز، سخت‌افزار قوی

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


نوکیا ۳.۴ از نظر طراحی و قدرت سخت افزاری یک و سرو گردن از هم ‌رده‌ها بالاتر است. در طراحی این موبایل از نمایشگر دارای حفره استفاده شده و ماژول دوربین هم چیدمانی مدور دارد که ظاهری رده بالا به نوکیا ۳.۴ بخشیده است.

نمایشگر ۶.۳۹ اینچی IPS فضای کافی برای نمایش محتوا را در اختیارتان قرار می‌دهد و چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۶۰ در کنار ۳ گیگابایت رم و حافظه ۶۴ گیگابایتی سخت افزار را تشکیل می‌دهند. به لطف درگاه میکرو SD امکان افزایش حافظه وجود دارد.

از دیگر مزایای این موبایل باید به باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی اشاره کرد که با توجه به سخت‌افزار کم مصرف، انرژی لازم برای ۲ روز استفاده را فراهم خواهد کرد.

نوکیا ۳.۴ در حاضر دارای اندروید ۱۰ است و در صف دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۱ قرار دارد.

راهنمای خرید موبایل تا ۴ میلیون تومان

شیائومی ردمی ۹



مزایا: دوربین چهارگانه، باتری پرقدرت و شارژ سریع

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


ردمی ۹ مجموعه‌ای از امکانات را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت همراه کرده است. دوربین چهارگانه، پردازنده گیمینگ و قدرتمند، نمایشگر با تراکم بالا و حافظه با پیکربندی بهینه همه و همه از امکاناتی است که تنها با قیمت ۴.۵ میلیون تومان در این آشفته بازار به دست می‌آورید.

نمایشگر ۶.۵۳ اینچی این موبایل برخلاف مدل‌هایی که تا کنون معرفی کردیم رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی دارد که به معنی تراکم فوق‌العاده ۳۹۵ پیکسلی است. روی این صفحه هم پوشش گوریلا گلس ۵ قرار گرفته که از نمایشگر در برابر خط و خش به خوبی حفاظت می‌کند.

شیائومی برای اینکه دستتان در اجرای انواع بازی‌های باز باشد ردمی ۹ را به چیپست ۸ هسته‌ای و گیمینگ هلیو G80 مجهز کرده که فرکانس آن به ۲ گیگاهرتز می‌رسد.

ردمی ۹ همچنین به باتری پرظرفیت ۵ هزار میلی آمپرساعتی مجهز شده که با تکیه بر توان ۱۸ واتی به سرعت پر خواهد شد. دوربین چهارگانه هم متشکل از دوربین‌های واید ۱۳، فوق عریض ۸، عمق سنج ۲ و ماکروی ۵ مگاپیسکلی است. دوربین سلفی نیز که درون بریدگی قطره‌ای جا خوش کرده، ۸ مگاپیکسلی است.

شیائومی ردمی 9T



مزایا: باتری قدرتمند، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


این موبایل از نظر قیمتی تفاوت چندانی با ردمی ۹ ندارد اما از نظر دوربین یک سر و گردن بالاتر است و باتری قوی‌تری هم دارد.

نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن مطلوب ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۶۶۲ در کنار دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی 9T را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در فهرست گوشی تا ۵ میلیون بدل کرده است.

دیگر مزیت قابل توجه این موبایل باتری ۶ هزار میلی‌آمپری است که نه تنها با شارژ سریع ۱۸ واتی به سرعت پر می‌شود، بلکه می‌تواند باتری گوشی‌های دیگر را هم پر کند. دیگر قابلیت‌های ردمی 9T شامل اسکنر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی می‌شود.

اگر کیفیت دوربین سلفی از هر چیزی برایتان مهم‌تر است می‌توانید سراغ ردمی نوت ۹ بروید که مشخصاتی مشابه با این گوشی دارد اما به دوبین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است.

پوکو M3 هم با باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی از نظر شارژدهی شرایط بسیار خوبی دارد اما پردازنده این موبایل از ردمی 9T ضعیف‌تر است.

راهنمای خرید گوشی تا ۵ میلیون تومان

ردمی نوت 9T 5G



مزایا: پشتیبانی از 5G، پردازنده قدرتمند

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


تنها موبایل سازگار با 5G در فهرست گوشی تا ۵ میلیون شیائومی ردمی نوت 9T 5G است. این گوشی از پردازنده قدرتمند سری دیمنسیتی برخوردار است که به تازگی توسط مدیاتک معرفی شده است.

ردمی نوت 9T 5G از همان نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل برخوردار است اما روی صفحه لایه گوریلا گلس نسل ۵ قرار گرفته که مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد.

مهمترین مزیت ردمی نوت 9T 5G چیپست دیمنسیتی ۸۰۰U است که توان پردازش بالایی را به این گوشی بخشیده به گونه‌ای که امتیاز آن در بنچمارک‌ها از نوت ۹ پرو هم بالاتر است.

دوربین این گوشی با چیدمان مدور از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی تشکیل شده و در کنار آن دو لنز ماکرو و عمق سنج ۲ مگاپیکسلی قرار دارند. درون حفره نمایشگر هم یک دوبین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

دیگر ویژگی‌های گوشی 5G شیائومی شامل اسکنر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۸ واتی است.

ردمی نوت ۱۰



مزایا: نمایشگر امولد، شارژ سریع ۳۳ واتی، وزن پایین

  مشاهده تصاویر بیشتر و قیمت این مدل 


ردمی نوت یکی از محبوب‌ترین سری‌های گوشی در بازار ایران است و جدیدترین عضو این خانواده هم توانسته در مدتی کوتاه نظر بسیاری را به خود جلب کند. ردمی نوت ۱۰ بر خلاف نسل‌های قبل که پنل IPS داشتند، به نمایشگر امولد 6.4 اینچی با رزولوشن مطلوب ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است.

نسخه زیر ۵ میلیون این گوشی از ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده اسنپدراگون ۶۷۸ برخوردار است که تقریبا با پردازنده به کار رفته در نوت 9S برابری می‌کند. یکی از مزایای اصلی ردمی نوت ۱۰ نسبت به رقبا پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی است که باتری ۵ هزار میلی‌آمپری آنرا در ۲۵ دقیقه تا نصف و در ۷۴ دقیقه به صورت کامل پر می‌کند.

ردمی نوت ۱۰ نسبت به گلکسی A22 از نظر وضوح نمایشگر، توان پردازش و سرعت شارژ برتر است.

دیگر مشخصات این گوشی شامل دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی، اندروید ۱۱ پیش فرض و وزن بسیار مناسب ۱۷۸ گرمی است.

جمع بندی

در این مطلب ۶ مدل برتر از گوشی‌های تا ۵ میلیون تومان را با مشخصات و قابلیت‌های مختلف معرفی کردیم تا بهترین مدل ممکن را بر اساس اولویت‌ها و نیازتان انتخاب کنید.

اگر دنبال ارزانترین موبایلی هستید که قدرت اجرای برنامه‌های پرکاربرد را بدون دردسر داشته باشد، پیشنهاد ما نوکیا ۳.۴ است که از دیگر گوشی‌های تا ۳ میلیون یک سر و گردن بالاتر است. اگر یک نمایشگر با کیفیت دلخواه شماست ردمی نوت ۱۰ با پنل امولد شما را بهتر از هر موبایل دیگری در این سطح قیمت راضی می‌کند.

در صورتی که دوربین برایتان اولویت دارد، ردمی نوت 9 را در فهرستتان داشته باشید اما اگر باتری قوی را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهید، باید سراغ ردمی 9T با باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی بروید. در صورتی که پشتیبانی از 5G در فهرست گوشی تا ۵ میلیون برایتان در اولویت است، ردمی نوت 9T 5G همان چیزی است که دنبالش هستید.

  انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 303

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی حقوق این وب سایت برای موزیکال سنتر محفوظ است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما